28 maj 2018

Om längtan tillbaka

Hej!

Jag hittade en Blogg om Shanghai som jag inte sett förut. De senaste åren har det varit så intensivt med allt familjeliv och jobb så jag har inte riktigt haft tid till att läsa bloggar...vilket jag gjorde i massor innan vi flyttade till Kina förra gången...

Shanghaistablogg skriver:

"After returning to Europe for some time, we really started missing the craziness and excitement of China, so here we are – finally back!"

Det är precis så jag känner - jag saknar det galna, oförutsedda och spänningen. Även om det till slut blir vardag var man än bor så är Kina ett land och en kultur som man inte kan vänja sig vid, lära sig eller bli mätt på. I varje fall inte på 2 år...

Om jag tänker tillbaka på de snart 5 åren som vi bott hemma i Sverige så överdriver jag inte när jag säger att Shanghai och Kina har varit med mig på ngt sätt varje dag. En snabb tanke, en bild på telefonen eller någon i familjen som berättar om ett minne som relaterar till Kina. 

Ingenting i Kina kan förvåna, allting kan hända och det bästa: ingenting är konstigt!

Ja, jag vet att mycket är jobbigt och äckligt och irriterande också. Det kommer ni med all säkerhet att få läsa massor om framöver...

Aptitretare från MC Donalds :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar