21 maj 2018

ERBJUDANDET

Att vi ska flytta tillbaka till Shanghai kom kom faktiskt som en överraskning även för oss. Att flytta utomlands igen har vi kunnat tänka oss ett tag men att det skulle bli nu och Kina ännu en gång, det var faktiskt oväntat. Även om vi längtat tillbaka...

Rickard åt lunch med en kollega från en annan avdelning en dag och nämnde att han var lite sugen på nya utmaningar i jobbet. Då fick han höra om ett uppdrag som skulle bli ledigt i Shanghai till hösten och som skulle passa honom perfekt. När han kom hem den fredagen satte jag nästan helgvinet i vrångstrupen, nä inte flytta redan till hösten, jag kan inte lämna jobbet och barnen lämna sin skola och...men det tog inte många minuter innan vi båda var upprymda av tanken. Efter den dagen har allt gått i rasande fart, ni som känner mig och min otåliga sida vet att går det fort...På bara ngr veckor har vi kommit ganska långt i immigrationsprocessen, varit på pre visit (berättar om det en annan dag) och farit omkring med Vera på diverse vaccinationsmottagningar.  Hon är ju den enda av oss som behöver fulla doser av alla vaccin.

Ja jisses, tänker jag tillbaka på de senaste veckorna så är det inte så konstigt att både Rickard och jag känner oss helt utmattade, trots att det precis varit helg...denna helgen har vi visat huset 2 gånger (för uthyrning) och fortsatt gå genom alla saker som vi inte ska ha med oss, fylla i listor på det som ska med i frakten etc.

Det finns hur mycket som helst att skriva om, redan 😅
Jag har också fått kommentarer om att jag borde starta upp bloggen igen och då är det extra kul att jag faktiskt gjort det!

Jag lovar att jag ska göra mitt bästa att dela vårt äventyr 2.0 med er alla 😀


Från pre visit 12 maj (efter läggdags för Vera så nappen och snutten fick vara med på the Bund)

6 kommentarer:

  1. Så spännande att följa er resa igen! Jag ska dit i oktober för första gången sedan 2013 när vi flyttade hem så jag kanske frågar om lite tips innan resan :) Lycka till, kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul :) Hör gärna av dig när du kommer! Kram

      Radera
  2. Hej,
    Jag heter Anette. Har läst lite i din blogg inför vårt egna kommande äventyr i Shanghai. Vi (jag,min man, vår dotter 7 år) flyttar den 1 augusti. Vår hemmastad är Göteborg, men vi har bott de senaste 2,5 åren i Gent, Belgien. Vad roligt att ni flyttar igen! Jag hoppas kunna få lite tips av dig som erfaren Shanghai expat 😉 (om du vill förstås). Vi åker på pre visit den 1 juni. Ska bli spännande! Var kommer ni att bo någonstans?
    Hoppas vi hörs! Jag nås lättast på anette_grund@hotmail.com
    Hälsar Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anette! Vad roligt att ni ska flytta till Shanghai också! Jag skickar mail till dig så hörs vi där :) Mvh Elisabeth

      Radera
  3. Skall bli så kul att följa er igen! Visste inte att ni förökat er med ytterligare en tös. Grattis vad kul!

    SvaraRadera